Daimler AG and BMW Group agree to combine mobility services. More information can be found here.

moovel app

Third “Particulate Matter Alert” in Stuttgart: moovel enables half price local transport in the Stuttgart region again

Download article

• During the “Particulate Matter Alert” initiative, individual VVS tickets can be purchased for 50 percent of the regular ticket price using the moovel app
  • The offer is valid throughout the region of transport association Verkehrs- und Tarifverbund Stuttgart (VVS)
  • For the third time, moovel is helping people in the Stuttgart region to stay mobile during the “Particulate Matter Alert”

During the “Particulate Matter Alert”, which will begin at 00:00 am on March 9, 2016, individual tickets for local public transport can be purchased for 50 percent of the regular ticket price via the moovel app. The 50 percent offer, which is valid throughout the region of transport association Verkehrs- und Tarifverbund Stuttgart (VVS), is only available via the moovel app. moovel Group GmbH is communicating its current price campaign via radio and online banners.
moovel already supported the first two “Particulate Matter Alerts”. Michael Kuhn, Head of Communications at moovel Group GmbH: “We have been very pleased with the results of our price campaign during the first two ‘Particulate Matter Alerts’. Both times, the number of tickets booked via the moovel app was significantly higher than on comparable weekdays without the ‘Particulate Matter Alert’.”
On the back of the very positive response, moovel is helping people in the Stuttgart region to stay mobile during the “Particulate Matter Alert” for the third time. The moovel price campaign will run until the end of March 2016.

Search for, book and pay for mobility with a single app

Multimodale Mobilitätsplattformen wie moovel tragen dazu bei, den Verkehr in Städten einfacher und nachhaltiger zu gestalten: Die Mobilitäts-App der Daimler-Tochter kombiniert Öffentlichen Personennahverkehr, die Carsharing-Anbieter car2go und Flinkster, mytaxi, Taxi-Ruf, Mietfahrräder und die Deutsche Bahn. Bundesweit können car2go und Flinkster, mytaxi und Deutsche Bahn über die moovel App einfach und direkt gebucht und bezahlt werden. In Stuttgart kamen im November 2015 VVS-Tickets dazu – die Buchung und Bezahlung der VVS-Tickets in der moovel App ist dabei denkbar einfach: Wird über moovel eine Verbindung zum Ziel gesucht, schlägt die App automatisch das passende Ticket zum Kauf vor. Die Tickets werden in der App bereitgestellt und bleiben für eine eventuelle Kontrolle online und offline abrufbar. In diesem Jahr soll das „Stuttgarter Modell“ – also das Buchen und Bezahlen von ÖPNV-Tickets direkt in der moovel App – in weiteren deutschen Städten eingeführt werden.

www.moovel.com
www.feinstaubalarm.stuttgart.de